21 marca 2023

Konkurs ZUS na poprawę BHP w firmie

 

Od 17.04 2023 rusza nabór do konkursu ZUS , którego celem jest poprawa stanu BHP w firmie, a więc utrzymaniu zdolności pracowników do pracy przez cały okres ich aktywności fizycznej. W praktyce konkurs ma zmniejszyć ilość rent i odszkodowań, które płaci ZUS pracownikom, którzy ulegli wypadkom przy pracy lub chorobom zawodowym.


Ile dofinansowania można dostać


Nasz projekt może być dofinansowany aż do 300 tys. złotych co naprawdę daję duże pole do popisu.
UWAGA: minimalna kwota dofinansowania to 10 tys. Zł.


Warunkiem sukcesu są załączniki


Wypełnienie samego wniosku nie stanowi problemu, zwłaszcza, że na stronie ZUS jest dostępna dokładna instrukcja jak to zrobić. Największym problemem jest odpowiednie przygotowanie załączników, których jest spora ilość w zależności od rodzaju projektu. Warto już na etapie zbierania ofert, wczytać się w wytyczne i przygotować formularz, który będzie zawierał wszystkie wymagane przez ZUS pozycje. Podobnie trzeba postąpić w przypadku wszystkich wymaganych załączników.


Dokumenty BHP musza być zgodne z wytycznymi ZUS


Regulamin zawiera osobne wytyczne dotyczące zarówno oceny ryzyka zawodowego jak i oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego. Niestety w większości firm te wytyczne nie pokrywają się z aktualnymi dokumentami i koniecznie trzeba je zmodyfikować, pamiętając, że te dokumenty muszą jednocześnie potwierdzić konieczność wydatków związanych z projektem. Ta zasadność i oraz samo oddziaływanie projektu na poprawę stanu BHP są bardzo wysoko punktowane, dlatego warto się nad tym zastanowić dłużej. Te dokumenty często stanowią problem (nawet w podstawowej formie) dlatego warto podjąć współpracę z firmą zewnętrzną, aby wniosek ze strony merytorycznej był jak najlepiej przygotowany.


Termin składania wniosków – nie zapomnij


Na złożenie wniosku mamy tylko miesiąc czasu. Warto o tym pamiętać w kontekście ewentualnych poprawek. Na usunięcie tych braków formalnych mamy 14dni, ale NIE MOGĄ one wpłynąć do ZUS później niż 18 maja. Należy też pamiętać, że mamy tylko jedną szansę na uzupełnienie wniosku. Warto zatem już wcześniej przygotować  załączniki i zarys wniosku, aby dać sobie szansę na ewentualne uzupełnienie braków i w konsekwencji na uzyskanie pieniędzy. Niestety wyniki konkursu ogłoszone będą dopiero pod koniec roku, więc na wyniki naszej pracy będziemy musieli poczekać. Ale warto!


Chętnie wspomożemy państwa w opracowaniu potrzebnej dokumentacji BHP. Jesteśmy dostępni pod nr telefonów: 784 647 102 i 660 688 664 jak również pod adresem mailowym biuro@bhpjaworzno.pl zapraszamy do kontaktu – zespół Big World.

 

FHU BIG WORLD

Marcin Cyba

 

ul. Gródek 22

43-600 Jaworzno

 biuro@bhpjaworzno.pl

 +48 784 647 102

 

Nasza oferta

 

• obsługa BHP

• szkolenia wstępne i okresowe

• dokumentacja BHP

• audyt BHP

• postepowanie powypadkowe